loading...
سایت تفریحی و دانلود ایرانیان
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 351 چهارشنبه 07 تیر 1391 نظرات (0)

http://forume.org/images/bduvk5zyxeobnlnuywn4.jpg

بسیاری از ما برای امنیت در اینترنت ، بیشتر روی ایمن کردن ایمیل خود در برابر حملات اینترنتی فکر می کنیم و کارهایی را انجام می دهیم. اما ما باید به همان اندازه که نگران ایمن بودن ایمیل خود هستیم ، نیز نگران دیگر نرم افزارهای محبوب و پرطرفداری که روزانه از آنها به دفعات زیاداستفاده می کنیم ، باشیم.

اما ما باید به همان اندازه که نگران ایمن بودن ایمیل خود هستیم ، نیز نگران دیگر نرم افزارهای محبوب و پرطرفداری که روزانه از آنها به دفعات زیاداستفاده می کنیم ، باشیم. مثل نرم افزار و برنامه های مخصوص چت یا مسنجر ” Messenger ” که خود خطرات زیادی از جمله حملات و هک شدن را در پی دارند.

زمانی این خطر بیشتر احساس می شود که کاربران از مسنجرها برای انتقال و دریافت انواع فایل های عکسی ، متنی و اشتراک گذاری مسائل خصوصی خود استفاده می کنند که این مسئله می تواند زنگ خطری برای هر کاربر مبتدی تا حرفه ای باشد.

پس با این توصیفات ، نباید از مسنجرها هم استفاده کرد ؟ خیر ، استفاده از مسنجرها امروزه به عنوان ابزاری برای ارتباط برقرار کردن با دیگر افراد در سرتاسر جهان استفاده می شود که نمی توان از قابلیت خوب آن چشم پوشی کرده و از آن استفاده نکرد ، اما می توان محیط مسنجرها و برنامه های چت را به شیوه ای خوب و مناسب ایمن ساخت تا با خیالی راحت بتوان از آنها بهره و استفاده برد.

به همین منظور این پست را مخصوص افرادی منتشر کرده ایم که بی مهابا در مسنجرها گشت و گذار و فعالیت می کنند تا جایی که بیشتر آنها هک شده و از هک شدن خود بی اطلاع هستند و سعی شده در اینجا به موارد قابل قبولی از ایمن سازی نرم افزارهای چت و مسنجرها اشاره شود که امیدواریم برای شما مفید باشد.

۱- هویت خود را آشکار نکنید

هر سرویس مسنجری از شما برای ایجاد حساب یک نام درخواست می کند که معمولا به صورت وارد کردن ایمیل و به اختصار نام ID شما در آن محسوب می شود. سعی کنید که هویت واقعی از جمله نام یا شماره کارت های خود یا هر چیز شخصی دیگری را در کادرها و فیلدهای ثبت نام قرار ندهید و از یک نام مستعار استفاده کنید.

۲- چت نکردن با افراد ناشناس

همیشه توجه داشته باشید که با چه اشخاص یا افرادی در مسنجرها صحبت می کنید و چه کسانی را به برنامه مسنجر خود اضافه می کنید. زیرا ممکن است که شما فردی را سریع به مسنجر خود اضافه کرده و بدون اینکه بدانید فرد مورد نظر کیست و چه کاری با شما دارد ، از طریق شماره IP خود مورد حمله و شناسایی از راه دور قرار بگیرید.

آیا شما جزء آن دسته از افرادی هستید که هر اطلاعاتی را در مسنجر خود دریافت و سریعا هر گونه درخواستی را جواب می دهید ؟ شما در خطرید!

messenger-security-4

۳- کلیک کردن روی لینک هرزنامه ها

هرزنامه ها همیشه در مسنجرها جولان می دهند و بیشتر هدفشان افراد و کاربران ناآگاه و عجول است که بدون بررسی و با وسوسه بر روی لینک اسپم ها و هرزنامه ها کلیک کرده و خود را در دام هکرها می اندازند. بسیاری از لینک های اسپم می تواند شما را به سایت هایی که در آنها جاسوس افزارها با ویروس ها و کرم های اینترنتی خوابیده است ، کشانده و خطرات زیادی از جمله هک شدن را برای شما در پی داشته باشند. پس آنها را نادیده گرفته و فقط روی لینک هایی که می شناسید کلیک کنید.

۴- اشتراک گذاری فایل با دوستان

بسیاری از سرویس های IM مانند مسنجر یاهو به کاربران اجازه به اشتراک گذاری فایل ها با پسوند های مختلف را می دهند. ممکن است بسیاری از فایل هایی که در مسنجر خود دریافت می کنید ، حامل ویروس ها ، تروجان ها و کرم های اینترنتی باشد که باید در گرفتن این فایل ها ، حتی از طرف دوستان خود با احتیاط عمل کنید. بخصوص در زمینه فایل های EXE یا Zip .

messengera

5- اجازه ندادن به هکرها

مسنجر یاهو یک امکان خوبی که دارد اینست که می توان امکان بلاک کردن کاربران و هم چنین اسپم شناختن لینک های ارسالی از طرف هکرها و کاربران را در اختیار داشت. البته در مسنجر GTalk هم یک گزینه برای بلاک کردن کاربران مورد نظر در دسترس است. سعی کنید در تنظیمات مسنجر خود ، سخت ترین کنترل را اعمال کنید تا کمتر دچار تهدید و نگرانی از هک شدن شوید.

۶- رمز گذاری را فراموش نکنید

سرویس های مسنجر فاقد هرگونه رمز نگاری هستند و اساسا این بدین معنی است که پیام های شما ممکن است توسط هکرها با استفاده از ابزارهای مختلف ، شنود شود. پس سعی کنید رمز های عبور خود را در مسنجرها بسیار قوی انتخاب کنید و مراقبت های لازم را اعمال کنید.

messenger-security-3

۷- از نسخه های جدید و بروز مسنجرها استفاده کنید

شرکت های سازنده مسنجرها از جمله Yahoo Messenger و Gtalk برای جلوگیری از تهدیدادت اینترنتی ، در نسخه های جدید خود تمام اشکالات امنیتی را رفع کرده و امنیت را در برنامه های خود افزایش می دهند. بنابر این همیشه از آپدیت و بروزرسانی مسنجر خود اطمینان حاصل کرده و برنامه های چت خود را در اسرع وقت به نسخه های بالاتر ارتقاء دهید.

۸- نصب پلاگین های تایید شده

تعداد زیادی از پلاگین ها برای مسنجرها وجود دارد که تجربه استفاده از باکس های مسنجر را لذت بخش تر می کنند. اما بهتر است این پلاگین ها را از سایت ها و سرویس های مطمئن دانلود و در برنامه مسنجر خود استفاده کنید.

۹- خروج کامل از مسنجر

شاید شما عادت داشته باشید که فقط تیک دکمه [X] را زده و از مسنجر خارج شوید ، اما این کار باعث بسته شدن کامل مسنجر نمی شود. به یاد داشته باشید که برای خارج شدن از مسنجر حتما بر روی گزینه Exit یا Log-Out برنامه کلیک کرده تا به طور کامل از نرم افزار چت خارج شوید.

البته سعی کنید برای وارد شدن به مسنجر مخصوصا در مکان های عمومی بر روی گزینه ” Remember My Password ” یا ذخیره پسورد برای ورودهای بعدی ، کلیک نکنید که دست افراد سودجو را برای وارد شدن به چت باکس خود باز گذاشته اید.

این ترفند برای کاربران یاهو بدرد بخور خواهد بود،اینکه برای حذف مشخصات وارد شده خود در یاهو مسنجر می توانید به مسیر زیر رفته و مشخصات کامل خود را از آنجا پاک کنید:

C:Program FilesYahoo!MessengerProfiles

۱۰- ارزش یک مرورگر خوب و یک فایروال عالی را فراموش نکنید

گاهی اوقات نیاز داریم تا بر روی یک لینک یا فایل کلیک کرده و آن را دانلود کنیم. تمام این احتیاط ها و مراقبت ها بدون وجود یک مرورگر ایمن ، یک ضد ویروس خوب و یک فایروال عالی میسر نخواهد شد. شاید فکر کنید که این سه ابزار تنها برای محافظت از سیستم عامل است ، اما نرم افزارها هم جزئی از سیتم عامل به حساب می آیند و وجود برنامه های امنیتی می تواند دریافت و کلیک کردن بر روی فایل های اینترنتی و مخصوصا در مسنجرها را ایمن تر کرده و شما را در برابر تهدیدات احتمالی محافظت کنند.

سخن آخر :

در بالا نکات و ترفندهای خوبی برای ایمن نگه داشتن یک گفتگوی چتی در مسنجرها بازگو شد که برای حسن ختام این مبحث می توان چند سایت و گزینه خوب و عالی برای یک ارتباط با امنیت بالا را در Messenger ها معرفی کرد که می توانید از آنها در مرورگر یا گجت ها و دستگاه های همراه خود استفاده کنید مثل سایت های Imo.im, Trillian Web, eBuddy, IM

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4726
  • کل نظرات : 135
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 4576
  • آی پی امروز : 174
  • آی پی دیروز : 688
  • بازدید امروز : 797
  • باردید دیروز : 3,798
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 797
  • بازدید ماه : 78,219
  • بازدید سال : 509,767
  • بازدید کلی : 16,616,102
  • کدهای اختصاصی